torsdag 25. februar 2016

Vaffelkake røre

Bland sammen alt det tørre og pisk det inn i væsken til du får en klumpfri røre. Stek vaflene og server dem gjerne varme. Imponer dine gjester med en enkel, rustikk, og sist men ikke minst, kjempegod vaffelkake ! Vafler eller vaffelkake om du vil,. Når jeg da kom tilbake, var røra skikkelig tykk og jeg valgte derfor å tilsette melka for å tynne den litt ut. Hell røre i jernet og stek i omlag minutter.


Sunn vaffelkake som smaker helt himmelsk. Oppskriften gir vaffelplater,. Ha alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin og rør til du får en glatt røre. Smelt smøret, og avkjøl. Bland mel, bakepulver, kokos, sukker og lime.


Rør inn melk og smør slik at det blir en glatt røre. La røren svelle cirka minutter. Dette blir omtrent vaffelplater. Visp inn melken til en glatt røre. Tilsett smeltet smør og sammenpisket egg.


Blir røren litt for tynn. Bland hvetemel med kardemomme, bakepulver og vaniljesukker, og bland dette i røren. Visp vaffelrøren til den er jevn og uten klumper,. Norges Billigste Priser? Stek noen vaffelplater og lag deg en vaffelkake.


En vaffelkake med vaniljekrem er enkelt å lage og vil garantert falle i. Ellers så vil jeg ha en grov røre , og spise vaflene med spekeskinke,. Vaffelkake : Legg vafler i tårn med krem og friske bær mellom hver. Hjemmelaget vaffelrøre holder seg minst en uke i kjøleskapet og kan fint fryses.


Disse vaflene er knallgoe! Jeg har ikke tall på hvor mange hundre plater jeg har stekt av denne røra , men det er ikke få :) Heldigvis hadde vi en stor Hobart. Du trenger ikke lete lenger. Her er den perfekte vaffeloppskriften. Havregryn gir vaflene god smak og konsistens.


De inneholder også mye av det sunne umettede fettet. De blir myke når de får ligge litt. Et gammelt triks for å få sprøere vafler er å lage røren så tykk som mulig,.


Litt lei av vanlige vafler med syltetøy? De gangene du virkelig vil gjøre stas på noen kan du diske opp med vaffelkake med bringebær og krem. Skikkelig godt og ser flott ut på bordet. Har du lyst til å lage en vaffelkake som det jeg.


Ostekakevafler – Ostevaffelkake Da jeg var i vaffelkake vs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.