torsdag 27. august 2015

Gammel vestfoldbunad

Ta kontakt med oss i dag! Cape, lue og veske har broderier, inspirert av rosemaling fra en gammel kiste fra Vestfold. Sistnevnte er dog ikke godkjent vestfoldbunad. Den første er den gamle orginale bunaden (sort stakk og vest) Del dette innlegget.


Lenke til innlegg Del på andre sider. Den bæres etter gammel tradisjon halvt skjult under forkleet. Vi vil gjerne dele våre beste tips og råd med deg. Vestfoldbunad herre, modell Borre Vestfoldbunad herre, Modell Borre rød Nyhetsbrev. Finn beste pris på Rubrikk.


Vestfold damebunad: Vest Oppland damebunad: Voss Damebunad: Østfold Damebunad: Røros Tweed: Kurs, oppskrifter, vev, garn. Vis vare Handlekurv Ønskeliste Legg til sammenligning. Petrine Segerbrandt, som hadde designet denne bunaden. Den er år gammel og eies av Cecilie Smith.


Livet er i valgfri silke. Jeg føler meg alltid fin når jeg har den på, sier hun. Bunaden er mitt festantrekk. Resultatet ble den bunaden vi har i. Priser: Materialpakkene koster fra kr.


Gammel Jelsa Dronning Ragnhild. Ved kjøp av komplett materialpakke til damebunad fra Rogalan medfølger kurs i. Artikkelen er flere år gammel. VESTFOLDBUNAD Lenge siden jeg har vært her inne nå.


Jeg har en gammel blogg også - er du interessert finner du linken under. Denne dukken i bunad fra Montafon i Østerike er gammel og stammer fra en større dukkesamling. Dukkens øyne er bevegelige. Men greia er da, at jeg søkte på nett etter stoffpakker til vestfoldbunad. Og den er så gammel nå (brukt i over år og justert i str et par ganger).


Det kan også lages skospenne og gammel beltespenne. Vår nettbutikk bruker cookies slik at du får en bedre kjøpsopplevelse og vi kan yte deg bedre service. Vi bruker cookies hovedsaklig til å lagre. Her er mønsteret etter gammel Valdresbunad.


Da kan det tenkes at den må på finvask eller grader. Er den gammel og slitt så bør man putte den i en vaskepose, forteller Malin Skaar. Vi har i vår familie en gammel dukke i bunad - Maken til barnebunad - dukken mangler ny strømpebuks - vet noen om det går an å kjøpe rød strømpebuks som passer? Veskelåsene var tradisjonelt i sandstøpt messing, og eventuellt forgylt eller forsølvet.


Finnes også i sølv, og i noen andre varianter. Hun hadde vært så uheldig og tråkket på kantingen til sin vestfoldbunad slik at den revnet fra stakken. Jeg holder på med min egen gammel øst-telemark,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.